Már lecsengtek az új évi fogadalmas posztok a netes felületeken.

Én ritkán teszek az év végén fogadalmat, mert úgy gondolom, ha valamit el szeretnék érni, vagy változtatni szeretnék az életemen, arra nem kell ennyit várni, már holnaptól csinálhatom a dolgaimat másképp.

Itt van például mindjárt ez a környezetvédelem. Évek óta szelektíven gyűjtöm a szemetet, a műanyag zacskókat, szatyrokat többször felhasználom és ha már eléggé leamortizáltam, kukás zacskóként végzik. Ezzel még nem mentem meg a világot, de eddig is igyekeztem vászonszatyrot magammal vinni a bevásárlásokhoz és az azonos típusú árukat pedig egy műanyagzacskóba válogattam.

Idénre viszont beszereztem textilzsákot a pékárura és a zöldség-gyümölcsre is. Első alkalommal megszokásból letéptem a boltban a zacskót, majd jól elszégyellve magam visszatettem és előpakoltam a táskámból az otthonról hozottat. A pénztárnál néhányszor még furcsán néztek rám, de aztán másoknál is láttam házi készítésű bevásárlótáskát, így boldogan konstatáltam, mások is tesznek a környezetért.

Nem tűnik nagy dolognak, de azért engem jól eső érzéssel tölt el. Ahogy az is, hogy sokszor használok textil zsebkendőt papír helyett.

Többnyire van nálam zárható edény. Ha olyan helyen veszek ételt elvitelre, ahol a saját dobozukba tennék, inkább kérem ott fogyasztásra és átpakolom a sajátomba. Sajnos nem mindig sikerül így, de minden egyes alkalmat úgy élek meg, hogy ma is tettem valamit.

Nem kell óriási lépésekkel haladni, a zero-waste tőlem nagyon messze van, de azért a kis lépések is lépések. :)

Szerző: Berill Shero  2020.03.13. 18:50 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr9015397438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása