Stlíszerű a cím, csak épp nem a színházról szeretnék írni.

Tapasztaltátok már azt, mikor benne vagytok egy roppant fontos beszélgetésben, de vagy rossz az időzítés, s a másik fél kevésbé szeretné az adott témát feszegetni, vagy épp addig húzzátok a nagy kérdés feltevését, míg nincs idő érdemben kifejteni a választ?

Azt gondolom, sokszor ez önvédelmi mechanizmus. Kellő időt hagyva a másiknak a válaszra. Illetve a válaszra való felkészülésre, ami a következő alkalmakkor vagy előkerül téma képében, vagy sem. 

Nos én, mostanában rendre így járok. Számomra fontos, hogy választ kapjak bizonyos kérdésekre, meg is szoktam, hogy az emberek többnyire válaszolnak, ám néha belefutok abba a bizonyos hibába, hogy nem szeretném elrontani a találkozót a kérdéseimmel. Mivel ugye egy kérdés, egy válasz általában még több kérdést szül, s akkor van baj, ha nincsenek rá válaszok.

Persze a társadalom nem épp válasz központú. Megfigyeltem, hogy az emberek többsége gyávaságból nem teszi fel a kérdéseit, mert fél a válaszoktól. Sokkal jobb, egyszerűbb és kényelmesebb egy olyan helyzetben leledzeni, amiből még bármi lehet. Vagy hogy közhelyt használjak, amiről nem tudok, az nem fáj. Ergo, ha nem teszem fel a kérdéseimet, nem kapok kellemetlen válaszokat, elutasítást és boldogan élünk, míg meg nem halunk.

Ez nem én vagyok. Én felteszem a kérdéseimet. Csak tényleg nem mindig áll szándékomban elrontani a pillanatot, főleg akkor nem, mikor abból az értékes másik emberből csak egy-egy óra jut. Már kétszer előfordult, hogy a fontos kérdést a találka végére hagytam, s a következőképp nézett ki. Feltettem a nagy kérdést, amire jött a válasz tömören, majd az, hogy hát ez hosszabb lenne, s már szóra nyílott a száj, mikor a vonatajtó automatikusan becsukódott a felvonásnak vége volt, s a válasz ott maradt az ajtó túloldalán a levegőben lógva....

Szerző: Berill Shero  2010.09.07. 13:19 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr782253346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amraz 2010.09.07. 13:41:17

Így is fel lehet fogni, de lehet egyszerűbben is: Az a kérdés, amit nem teszel fel, vagy úgy teszed fel, hogy nincs idő kitárgyalni - nem is kérdés, legalább is nem fontos. Ergo: ha fontos, azonnal fel kell tenni. Ha egy ilyen kérdés miatt valaki elfordul tőled, akkor az a valaki annyit is ér. Vagy a válasz oldalról - ha nincs kimondva, attól az még ott van. Jobb rányitni az ajtót, ott van-e valóban, vagy csak én képzelem oda. Úgy vélem, néha az önzőség dominál - azt akarom, hogy olyan legyen a válasz, amilyet én akarok; néha pedig a hülyeség - ha egy kicsi darabka van benne abból, amit én szeretnék, hogy ott legyen, akkor hajlamos vagyok nem észrevenni azt a nagyon nagy darabot, amivel egyáltalán nem szeretnék találkozni. Így is szoktak "boldogan" élni, áthazudják az életüket, ami a végén mégis darabokra törik. Ugyanis a "válaszoknak" az a természetük, hogy maguktól is előbújnak.

Ördögtündér 2010.09.12. 21:41:58

Félelmetes ez a kérdés feltevés, pontosan így vagyok én is. Bár ezt tudod... Csak Te legalább bátor vagy. És ez fontos. Mert felteszed a kérdéseidet. Én csak halogatom őket, hogy ne rontsam el a pillanatot, és ne én legyek a hisztis, követelőző lány...

Berill Shero 2010.09.12. 21:53:57

S hova vezet a bátorság? :D Lehet inkább botorság. Bár azt mondom, az egész társadalom gyáva, pedig az őszinteség hosszú távon kifizetődő.
süti beállítások módosítása