Könyvajánló következik. Mi jut eszembe legelőször a nyárról? A Balaton! A csodás vízpartról mindenkinek vannak emlékei. Első szerelmekről, könnyű záporokról, a lángos ízéről, családi legendák tucatjáról mesélne a tó, ha tudna. Újabban viszont nem csak a vizek szerelmesei veszik birtokba a partot, de amerre nézek, mindenütt bicikliseket látok. Nekem már a kerékpározásról is a Balaton ugrik be.

Balaton témában a könyvek kínálata széles palettán mozog, mégis kiemelnék egyet, Zsiga Henrikét.

A Balaton bringával hiánypótló mű a piacon. A Kalliopé Kiadó gondozásában megjelent, huszonöt túrát tartalmazó könyv borítója önmagában is kalandra csábít. A tájban gyönyörködő nőalak egy kerékpár mellett áll. Azt sugallja, hogy nem csak a tavat egy nap alatt körbekerülő fanatikusoknak nyújt szórakozást a Balaton, de a mezei, kirándulni vágyó kerékpárosok is kikapcsolódhatnak.

forrás: internet/Libri oldala

A könyv felépítése

Az első oldal jelmagyarázattal nyit, humoros formában tálalva a programok optimális időtartamát, hogy hol érdemes fotózni, enni és mit érdemes megnézni. A tartalom könnyen áttekinthető, jól tagoltak a különböző régiók. A könyv térkép nélkül mit sem érne, így azt is találunk benne. Egy egészet és a túrákhoz egy részletesebbet. Aki lusta olvasni, az végig lapozhatja a szebbnél szebb képeket tartalmazó kiadványt, bár az olvasás nélkül sokat veszít.
A túrák nem a partot járják körbe, elkalandoznak felfelé, a terepet kedvelők is találnak maguknak kihívást jelentő karikát. Az első csillagtúra 65 km-es etapot ölel fel, némi szintkülönbséggel. Már a bevezetőben megtudhatjuk, hogy ez nem egy laza kör: próbára teszi a combizmokat, de a laikusok által is teljesíthető kaland. A leírások szórakoztatóak, tanulságosak, így javaslom még az előtt elolvasni, hogy nekivágnánk a túráknak. A Balaton megszokottól eltérő arca tárul elénk, hiszen az egész régiót végig kalandozhatjuk, mindegy honnan indulunk. Kedvünkre való kirándulást találhatunk a borvidékre, az éttermi kalauz mellett múzeumok és tájházak sokasága színesíti a természeti képződmények által ölelt csodás helyeket. Az én szavaim kevesek hozzá, így egy az egyben hozom a szerző által írt fülszöveget. És ha végeztetek a könyvvel, akkor bringára fel!

forrás: pixabay.com

Balaton bringával

“25 túra a Balatonnál. Nem spóroltunk a kilométerekkel: körbebringáztuk a keszthelyi vidéket, a nem alacsony Badacsonyt, a Káli-medencét, s a felvidék megannyi kegyetlen hegyét. Körbetekertük a kelet tájait, és nyurga hurkokra fűztük Somogy falvait. Kerekeztünk autóúton, mezőn, völgyön, levélágyon: bükkön, tölgyön. Került a könyvbe túra elég: pihentető s büntető, némelyik könnyed, másutt majd pereg a könnyed.
De nem csak az utakat róttuk! Települések jöttek elénk, szédítettek tornyaikkal, barlangokkal, kishidakkal, nagypiaccal. Teszteltünk temérdek szállodát és éttermet, s szőlőfürtöt, mi itt termett. Jól megnéztünk minden sarkot, múzeumot, állatparkot.
Jegyzeteltünk, fotóztunk, eltévedtünk, bolyongtunk. Távokat mértünk, hegynek föl irgalmat kértünk. Aztán hazaértünk. Ha nem csak körbetekerni akarod a tavat, van pár ötletünk. Vidd haza a könyvet, és elő a bringákkal! Irány a Balaton!”

forrás: pixabay.com/wheel

megjegyzés: A cikk korábban egy netes portálon is megjelent.

Szerző: Berill Shero  2023.06.21. 19:00 Szólj hozzá!

Címkék: kerékpár útitárs Könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.