2021-ben jelent meg a könyv, de én idén jutottam hozzá. Mentségemre szóljon, hogy mostanában ad hoc olvasok, nem követem feltétlenül a megjelenéseket.

forrás: internet

A szerző az egyik nagy kedvencem. Viszont a novelláskötete - ahogy a Machbet átirata sem - nem annyira tetszett. Mindegyik történet a féltékenység köré épül, ahogy ez a címből kiderül. Az első történetet hagyom nektek a végére. ;)

A novellákban találunk visszatérő kellékeket is, mint sziklamászás, alkoholizáló rendőr, nehezen megközelíthető helyszín, mind, mind magán viseli a szerző kézjegyét.

2702862.jpg

forrás: internet

A történetek közül az egyik legrövidebb a Sorban állás, ez különösen azért tetszett, mert amilyen rövid, olyan ütős, némi társadalomkritikával megfűszerezve. A Hulladék gyomorforgató, bizarr és a szerző folyamatosan tévúton tart minket a kukás kapcsán, de ez volt az egyik kedvencem.A Vallomás is hosszabb terjedelmű, ezt kicsit soknak éreztem, nem haladt olyan gördülékenyen a történet, ahogy az Odd sem fogott meg igazán, hiába volt benne némi pszichológia is. A fülbevaló kiszámítható volt, szerintem klisés, kitalálható véggel.

A végére hagytam a kötet első darabját, a Londont. A repülőgép első osztályán egy nő az ablak felé fordulva zokog. Először csak pár üres és udvarias mondatot váltanak az útitársával, majd egyre mélyebb beszélgetésbe bonyolódnak. Sejthető, de nem kiszámítható a vége.

És tulajdonképpen itt érkeztünk el ahhoz, amiért billentyűt ragadtam. Egy hasonló, repülőgépen játszódó történetet írt az én kedves írótársam, Bán Tamás is. A novella egy kurzus feladata volt, de mindannyian lélegzet visszafojtva olvastuk. Kövezzetek meg, nekem jobban tetszett, mint a Nesbo által megírt sztori. Tamás stílusát nagyon szeretem, mindig örömmel olvasok tőle. Egyelőre még csak novellákkal gazdagítja a kortárs irodalmat, de remélem hamarosan regénnyel is megörvendeztet minket.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődéseteket: itt tudjátok az ő történetét elolvasni.

Jó szórakozást kívánok Nesbø novelláihoz és Tamás történeteihez is!

Szerző: Berill Shero  2022.12.02. 19:00 Szólj hozzá!

Címkék: Könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr5417988880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása