Alig vártam, hogy megjelenjen Réti László újabb krimije. Az elsők közt vehettem kézbe, előrendelésem volt rá. És mégsem tudtam sokáig elolvasni.

Naivan azt gondoltam, hogy két-három nap alatt letudom. Tévedtem. Elvittem magammal a nyaralásra, hogy majd kikapcsol és szórakoztat. Egyik sem történt meg.

66768122_2315073288545763_3292831076564598784_o.jpg

Elkezdtem. Aztán félretettem. Rájöttem, hogy ezt a könyvet nem lehet csak úgy olvasni. A mondandóját meg kell rágni, s ha leteszem, még utána is dolgozik bennem.

Nem könnyed olvasmány, nem egy Larkin történet. Mély, elgondolkodtató, gondolatébresztő.

2050 Magyarország. Siroki Mariann, Zsitvai László, Hamza Kamil és egy arab professzor. Remekül felépített karakterek. A mű tűpontos társadalomkritika. Adja az ég, hogy ne jóskönyv legyen.

Nem spoilerezném el a történetet, legyen elég annyi, hogy a kisember napi problémája épp úgy helyet kap benne, mint az országé. Az arabok jönnek, látnak és mindent visznek. Vihetnek? Milyen áron? Hagyjuk nekik ezt? Vajon tényleg így működnek a dolgok? Egyszer csak feladjuk? Vagy harcolunk a végsőkig? Van-e értelme? Mekkora áldozat az, amit még egy nemzet elbír? Vajon látunk-e az orrunknál tovább?

A könyvet egy ideje befejeztem, de még mindig nem hagy nyugodni. Úgy vagyok vele, mint a globális felmelegedéssel és a környezetvédelemmel. Ha csak én teszek bármit, vajon hősként ünnepelnek majd, vagy egy leszek a járulékos veszteségből? Mi kell ahhoz, hogy felébredjünk?

Fáj, amit kiváltott belőlem. Nem azért ajánlom, hogy ti is szenvedjetek, hanem sokkal inkább azért, hogy nézzetek előre és lássatok!

A könyv *5-ös. Vélhetően elfogult vagyok. Olvasd el és dönts magad! Ez lesz a jövő?!

Esetleg mielőtt belekezdesz, olvasd el az Európa, falak mögött című könyvet is. Arról korábban írtam ajánlót.

Ha érdekelnek a szerzővel készült interjúk, hallgasd, nézd meg ezeket:

A rádióban elhangzott interjút itt hallgathatod meg, a tévében készült interjút pedig itt találod meg 15.28-tól. 

Szerző: Berill Shero  2019.09.01. 19:32 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr4115034386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása