A 2. napi vacsoráról nem is szóltam még.

A tulajdonos volt olyan rendes, hogy anyunak kifilézte a halat, amin Egyszerű Anyu meglepődött, mert természetesen ők már fél órával a vacsora kezdete előtt lent topogtak, nehogy valamiről lemaradjanak, s az ő hala sajnos nem volt kifilézve. :) A hal mellé volt kagyló. Anyu megette a kagylót, félretette a héját a tányérján. Egyszer csak Egyszerű Anyu megkérdi, hogy nem adná-e neki anyu, mert kimosná, hazavinné és kitenné a vitrinbe, hogy ilyet is evett... Jááááááááááj!

Egész éjjel szakadt, féltünk, hogy a raftingból másnap semmi nem lesz, de reggelre elállt az eső. Omis belvárosában kitett a busz, mindenki azt hitte, hogy irány a rafting, így fényképezőgépet, meg egyéb ilyen dolgokat, pénzt, telót, a buszon hagytuk. Ehhez képest előbb volt egy helyi idegenvezetővel városnézés és közben nem elég hogy az előző napokhoz képest hidegebb volt, de még az eső is újra esni kezdett.  A városban kiderült, hogy a kalózok harcoltak anno, s hogy például minden templomnak külön álló a harangtornya, amit láttam, de nem tudtam miért. Hát azért, mert a népnek imádkozó helyre szükség volt, de tornyot ráértek később is építeni. A különböző városok egyébként egymással rivalizáltak is, hogy kinek van magasabb harangtornya. Azt is elmondta az idegenvezető, hogy nyáron gyakoriak a bozóttüzek, ilyenkor a tűzoltók csak a lakóingatlanok környékét oltják, ha az erdő ég, azzal nem tudnak mit kezdeni, mert a szél miatt nem lehet eloltani. Mondta, hogy például olyankor is egészen sokan fürdőznek a tengerben.

Ritka, hogy 5 fok alá menjen a hőmérséklet, így nem is nagyon fűtenek. Amit nehezen lehet megszokni a Cetina feletti kanyonból jövő szél, a bora, aminek az eredménye az, hogy minden ház huzatos, ráadásul a kanyon mellett néha 5 fokkal is hidegebb van, mint a tengernél.
Illetve elmondta, hogy jellegzetes dalmát megoldás a spaletta, a helyiek barna vagy zöld festékkel festik őket le, a "gyüttmenteké" pedig fehér. :)

Na és akkor az idegenvezetés után megjött a buszunk és irány a hegy. Illetve irány lett volna, ha az egyik srác nem marad le valahol.Néhány méter után busz megáll, az idegenvezetőnk úgy ment vissza érte. :)
Olyan kanyargós úton mentünk fel, hogy anyu már attól kezdett rosszul lenni. Felérve közölték, hogy mindenki kap neoprén ruhát, mentőmellényt, sisakot, elmondták mi a teendő, hogy lesz olyan, ahol egészen be kell ülni  a csónakba és hogy elméletileg senki nem fog a vízbe esni. A túrát 3 szakaszra osztották és 3 csónakba kerültünk. A mi túravezetőnk Marin volt, mint menetközben kiderült, ő a legifjabb raftingos, mert még csak 3 éve csinálja, a többiek meg 10. Ehhez képest nagyon ügyes volt, nem kis munkájába került helyrehozni az általunk elrontott dolgokat. :) Például félrekormányzás miatti sziklán fennakadás. :) Anyu azért az első pár méteren izgult kicsit, főleg,amiatt, hogy a csónakba kell ülni, mert olyan szinten visz a víz, hogy azt csak a túravezető tudja kezelni.
1. szakasz a bemelegítés, szépen csorogtunk egy nyugodt folyón. Néhány kisebb zubogóval, de még okés volt.
A 2. szakasz előtt ki kellett szállni a csónakból, mert egy nagy vízesésen kellett levinni őket, ott kaptunk banánt, meg müzlit.
A mi csónakunkba csupa olyan személyt válogattunk össze,akik jó fejek, így rengeteget röhögtünk és fröcsköltük a másik csónakban lévőket.
Banánevés után séta a hegyen, Winettou nyomdokaiban, majd megnézhettük, hogy a profik hogyan hozzák le a csónakokat.
És még nem is mondtam, hogy egy kajakban jött az egyik srác is végig, aki bizonyos szakaszokon fotózott. Kíváncsi leszek a képekre! :)
Szóval második szakasz. Több sodró, nagyobb vízesések... Ahol be kellett ülni a csónakba, ott telibe kaptuk oldalról a vizet, de mindenki ép bőrrel megúszta, a srác megdicsért, hogy ügyesek vagyunk.
Mielőtt a 2. szakasznak vége lett volna, egy szikláról a bátrak a vízbe ugrálhattak. Nos, én nem voltam köztük. Elrettentett az arcuk a vízbe érkezés után. :)
A 3. szakasz volt a Ferrari, mivel itt sziklák között kellett manőverezni. Ez is jól sikerült, anyu is nagyon élvezte, bár itt kellett a legtöbbet evezni.
Megmutatták azt is, ahol a Winettou film egyes jeleneteit forgatták és azt a sziklát, ahonnan Gojko Mitic kaszkadőr nélkül ugrott. Össze is tört az orra. :)
A végére mindenki úgy elfáradt, hogy a buszutat hazafelé végigaludtuk.

Szerző: Berill Shero  2014.08.11. 12:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.