Egy barátom anno letette voksát az elektromos autó mellett. Addig duruzsolt a fülembe, hogy egy idő után érdeklődve nézegettem én is ezeket a járgányokat.
Aztán volt szerencsém több elektromos autóba is beülni, kipróbálni. Vezetési élményben pluszt jelentett, hogy nem kell váltogatni, hangtalan az autó, beszélgetni is lehet és emellett még környezetkímélő is. Persze az egyes típusok árukhoz mérten nem rendelkeznek mindenféle extrával. Amelyikkel egy töltéssel csak 80 km-t lehet elmenni, nem túl gazdaságos. Pesten és környékén sok helyen van töltőpont, de vidéken és más országokban ekkora hatótávval az ember simán meg van lőve.
Bezzeg a Tesla! Az... És a barátom ódákat zengett róla. Én belenyugvással hallgattam, tudván, Teslát csak akkor vezethetek, ha veszek magamnak egy élményvezetést.
Aztán a sors kegyes volt hozzám!
- snitt: Egy több napos Esszenciás rendezvényen voltam. Az ottani támogató közegről már korábban, több posztban is beszámoltam, de újfent csak szuperlatívuszokban tudok a közösségről és Menis munkájáról nyilatkozni. - snitt vége.
Vissza a Teslához. Ott állt a rendezvény helyszínén a parkolóban, azt gondoltam, nem hozzánk tartozik a tulajdonos, mivel mások is voltak rajtunk kívül.
fotó: saját
Amikor kiderült, mégis, megkérdeztem, hogy mehetünk-e vele egy kört. Naivan azt hittem, én majd beülök a jobb egybe, ő pedig elfurikáz, miközben ismerteti az autó paramétereit.
fotó: saját
A saját tapasztalataimat írom le, akit mélyebben érdekelnek a Model S 100D műszaki adatai, az a neten tájékozódhat.
A méretével és kinézetével nem lóg ki a szedánok sorából, viszont minden mással igen. Kívülről, mondjuk, hogy jelentéktelen az autó, de a nyitásra kiemelkedő ajtókilincsek már sejtetik, lesz még meglepetés.
fotó: saját
Körbejárva az első mindjárt az volt, hogy nem csak hátul van csomagtartó rész, de a elől is van hely a "motortérben".
fotó: saját
Hátul bőven elfér néhány nagyobb bőrönd, illetve rejtett megoldásként még egy tárolórekesz is akad a sima csomagtartó alatt, ahová kényelmesen be lehet pakolni például a töltőkábelt.
fotók: saját
A belső tér nagyon impozáns,az egyetlen, ami nekem nem tetszett az a műszerfal fabetétje. A kényelmes és gyönyörűen varrott fehér bőrülések annál inkább.
fotó: saját
Épp úgy, mint a középkonzolon a nagy navigációs kijelző, ami emellett a kocsiról is érdemi információkkal szolgál.
fotó: saját
A műszerfalon alaphelyzetben a korábbi fogyasztást is megnézhettük. Mondjuk ez inkább a férfiakat kötötte le.
fotó: saját
Dávid, a tulajdonos megkérdezte, miután körbejártuk a kocsit és beültem előre-hátra, hogy mehetünk-e? Boldogan mondtam igent, aztán tátva maradt a szám. Automatikusan a jobb oldalra indultam, útitársaimmal megbeszélve, hogy az első fordulóban elől szeretnék ülni. Dávid mosolyogva intett, hogy rossz az oldal, én vezetek, nem? :)
Majd kiugrottam a bőrömből, le se tudom írni, micsoda izgalom lett úrrá rajtam. Bár azt hiszem, ha valaki annyira autóbolond, mint én, akkor pontosan tudja miről beszélek. Ráadásul ez a fajta nagyfokú bizalom meghatott. Hiszen nem egy olcsó autóról beszélünk és a jelenlévők közül még senki sem ült mellettem, fogalmuk se volt róla, hogy vezetek.
Pikk-pakk rám szabtuk az autót, ami azért sem volt túl nehéz, mert Krisztivel - a másik tulajdonossal - hasonlóképp szeretünk vezetni. Az elektronika behúzta az ülést, beállította a kormányt, tükröket, nekem már semmi dolgom nem volt vele.
fotó: saját
A hatótáv 450 km környékén van, ezzel Magyarországon simán találunk töltőpontot, ráadásul a kocsi fékezéskor vissza is termel az elhasznált energiából.
Óvatosan indultam el, de már a legkisebb "gázadásnál" érezhető volt, hogy van erő a kocsiban. Nagyon hamar kézre állt és könnyű volt vele autózni. Nem egészen 5 mp alatt van 0-ról 100-on, beletapasztva az utasokat az ülésbe. :D Gyönyörű az úttartása, a rázósabb kanyarokat is bátran lehet nagyobb sebességgel venni, szépen fekszi az utat. 150-ig gyorsulva a sebességet észre sem venni. Mivel az autó bivalyerős, a fékrendszere hasonlóan erőteljes.
Olyan vezetési élményt nyújtott, hogy a föld felett repkedve szálltam ki belőle. Eddig se voltak illúzióim, hogy miért kerül annyiba, amennyibe, de a vezetéssel meggyőzött arról, hogy a Tesla az ászok ásza.
És ne higgyétek, hogy a Tesla mérnökei sótlan fráterek, a kocsi irányjelzőjéhez adtak egy tréfás funkciót is. Több féle fingó hangot tud kiadni. Amikor menet közben ezt átkapcsolják és nem veszed észre, a meglepett arcodtól az útitársaid azonnal röhögőgörcsöt kapnak. ;)
Köszönöm Krisztinek és Dávidnak, hogy lehetővé tették számomra a vezetést. Dávid ráadásul azt mondta, hogy bármikor újra rám bízná az autót. Felejthetetlen és maradandó élményt szereztek vele, a bakancslistámon egy tételt általuk kipipálhattam! <3
Utolsó kommentek