Egy barátom anno letette voksát az elektromos autó mellett. Addig duruzsolt a fülembe, hogy egy idő után érdeklődve nézegettem én is ezeket a járgányokat.

Aztán volt szerencsém több elektromos autóba is beülni, kipróbálni. Vezetési élményben pluszt jelentett, hogy nem kell váltogatni, hangtalan az autó, beszélgetni is lehet és emellett még környezetkímélő is. Persze az egyes típusok árukhoz mérten nem rendelkeznek mindenféle extrával. Amelyikkel egy töltéssel csak 80 km-t lehet elmenni, nem túl gazdaságos. Pesten és környékén sok helyen van töltőpont, de vidéken és más országokban ekkora hatótávval az ember simán meg van lőve.

Bezzeg a Tesla! Az... És a barátom ódákat zengett róla. Én belenyugvással hallgattam, tudván, Teslát csak akkor vezethetek, ha veszek magamnak egy élményvezetést.

Aztán a sors kegyes volt hozzám! 

- snitt: Egy több napos Esszenciás rendezvényen voltam. Az ottani támogató közegről már korábban, több posztban is beszámoltam, de újfent csak szuperlatívuszokban tudok a közösségről és Menis munkájáról nyilatkozni. - snitt vége.

Vissza a Teslához. Ott állt a rendezvény helyszínén a parkolóban, azt gondoltam, nem hozzánk tartozik a tulajdonos, mivel mások is voltak rajtunk kívül. 82187790_310110489884484_1328904413716152320_n.jpg

fotó: saját

Amikor kiderült, mégis, megkérdeztem, hogy mehetünk-e vele egy kört. Naivan azt hittem, én majd beülök a jobb egybe, ő  pedig elfurikáz, miközben ismerteti az autó paramétereit.

81064779_1103370750006091_3731111890458247168_n.jpg

fotó: saját

A saját tapasztalataimat írom le, akit mélyebben érdekelnek a  Model S 100D műszaki adatai, az a neten tájékozódhat.

A méretével és kinézetével nem lóg ki a szedánok sorából, viszont minden mással igen. Kívülről, mondjuk, hogy jelentéktelen az autó, de a nyitásra kiemelkedő ajtókilincsek már sejtetik, lesz még meglepetés.

69384779_231435194416350_5964079938997846016_n.jpg

fotó: saját

69590651_493886034760895_7118218611566575616_n_1.jpg

 

Körbejárva az első mindjárt az volt, hogy nem csak hátul van csomagtartó rész, de a elől is van hely a "motortérben". 

 

fotó: saját

 

 

 

 Hátul bőven elfér néhány nagyobb bőrönd, illetve rejtett megoldásként még egy tárolórekesz is akad a sima csomagtartó alatt, ahová kényelmesen be lehet pakolni például a töltőkábelt.

69368209_557225418349629_7075006438795378688_n_1.jpg

82253823_478549982844960_2190410256985620480_n.jpgfotók: saját  

 

 

 

 

 

A belső tér nagyon impozáns,az egyetlen, ami nekem nem tetszett az a műszerfal fabetétje. A kényelmes és gyönyörűen varrott fehér bőrülések annál inkább.

69828948_3467741289906405_5723915950604943360_n.jpg

fotó: saját

Épp úgy, mint a középkonzolon a nagy navigációs kijelző, ami emellett a kocsiról is érdemi információkkal szolgál.

70219291_531090664299092_3395924512305315840_n.jpg

fotó: saját

A műszerfalon alaphelyzetben a korábbi fogyasztást is megnézhettük. Mondjuk ez inkább a férfiakat kötötte le.

69522548_2233072140134957_291918537583230976_n_1.jpg

fotó: saját

Dávid, a tulajdonos megkérdezte, miután körbejártuk a kocsit és beültem előre-hátra, hogy mehetünk-e? Boldogan mondtam igent, aztán tátva maradt a szám. Automatikusan a jobb oldalra indultam, útitársaimmal megbeszélve, hogy az első fordulóban elől szeretnék ülni. Dávid mosolyogva intett, hogy rossz az oldal, én vezetek, nem? :)

Majd kiugrottam a bőrömből, le se tudom írni, micsoda izgalom lett úrrá rajtam. Bár azt hiszem, ha valaki annyira autóbolond, mint én, akkor pontosan tudja miről beszélek. Ráadásul ez a fajta nagyfokú bizalom meghatott. Hiszen nem egy olcsó autóról beszélünk és a jelenlévők közül még senki sem ült mellettem, fogalmuk se volt róla, hogy vezetek.

Pikk-pakk rám szabtuk az autót, ami azért sem volt túl nehéz, mert Krisztivel - a másik tulajdonossal - hasonlóképp szeretünk vezetni. Az elektronika behúzta az ülést, beállította a kormányt, tükröket, nekem már semmi dolgom nem volt vele.

81156895_613502196066324_3571329524975009792_n.jpg

fotó: saját

A hatótáv 450 km környékén van, ezzel Magyarországon simán találunk töltőpontot, ráadásul a kocsi fékezéskor vissza is termel az elhasznált energiából.

Óvatosan indultam el, de már a legkisebb "gázadásnál" érezhető volt, hogy van erő a kocsiban. Nagyon hamar kézre állt és könnyű volt vele autózni. Nem egészen 5 mp alatt van 0-ról 100-on, beletapasztva az utasokat az ülésbe. :D Gyönyörű az úttartása, a rázósabb kanyarokat is bátran lehet nagyobb sebességgel venni, szépen fekszi az utat. 150-ig gyorsulva a sebességet észre sem venni. Mivel az autó bivalyerős, a fékrendszere hasonlóan erőteljes.

Olyan vezetési élményt nyújtott, hogy a föld felett repkedve szálltam ki belőle. Eddig se voltak illúzióim, hogy miért kerül annyiba, amennyibe, de a vezetéssel meggyőzött arról, hogy a Tesla az ászok ásza.

És ne higgyétek, hogy a Tesla mérnökei sótlan fráterek, a kocsi irányjelzőjéhez adtak egy tréfás funkciót is. Több féle fingó hangot tud kiadni. Amikor menet közben ezt átkapcsolják és nem veszed észre, a meglepett arcodtól az útitársaid azonnal röhögőgörcsöt kapnak. ;)

Köszönöm Krisztinek és Dávidnak, hogy lehetővé tették számomra a vezetést. Dávid ráadásul azt mondta, hogy bármikor újra rám bízná az autót. Felejthetetlen és maradandó élményt szereztek vele, a bakancslistámon egy tételt általuk kipipálhattam!  <3

Szerző: Berill Shero  2020.02.20. 19:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr1215024344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása