Reggel fejedelmi kiszolgálásban volt részem, Zolitól ágyba kaptam a kávét. Amíg ő elment futni, addig én nyugodtan rendezhettem a soraimat és készülhettem a következő etapra. 8 órakor sikerült elindulnom, az első rész teljesen ellazított. Csak gurultam a hegyről lefelé, Bécs még szinte aludt. :) Aztán megpillantottam a Dunát. És addig néztem, hogy sikerült elnézni a lehajtót, némi flikk-flakkal még az autópálya előtt rátaláltam a helyes irányra. Az első sokk mindjárt meg is volt. Utána azzal kellett szembesülnöm, hogy nem kicsit fúj a szél. Természetesen a kerékpározás ősi törvényének megfelelően szembe...

Pedig innentől már igazán élveznem kellett volna az utat. Hiszen hol a Duna jobb, hol a bal partján haladtam, kiépített, széles kerékpárúton, ahol magyar módival ellentétben sem babakocsit tologató anyukák, sem keresztbe rohangáló kutyák/gyerekek/felnőttek nem voltak.

Nos, hogy Bécs tábla nélkül mégse maradjak, a város határában csináltam pár képet és roppantul megörültem a Dunának.becs1_1.jpg

 

becs2_1.jpgKlosterneuburgba érkezve érdekes szoborral találkoztam egy múzeum előtt.

klosterneuburg.jpg

Majd alig pár száz méter múlva egy minivasútpark tárult a szemem elé, bár nem volt nyitva, a kerítésen benyúlva azért csak fotóztam.:)

klosterneuburg_auparkbahn.jpg

klosterneuburg_auparkbahn1.jpg

Ez a vasútállomás elég jópofa a mellette lévő paddal.

Greifensteinig nem voltam túlságosan eleresztve látnivalókkal, előtte a helyi szórakozóhely falán lévő graffitik nyerték el a tetszésemet. Hétvégente itt buliznak a helyiek.

greifenstein.jpg

Majd ez:

greifenstein_elott.jpg

Aztán közeledett maga a falucska, a kerékpárút bekanyargott egy átjárón át szembe a templommal.

greifenstein1.jpg

Ahogy itt fényképezgettem, néztem a megfelelő szöget, beállításokat, egy édes kávé színű kislányt tolt mellém babakocsiban a fehér apuka. Egy idő után magyarul megkérdezte, hogy lefényképezzen-e. Én meg jól meglepődtem, aztán konstatáltam, hogy persze, a Magyarország feliratú trikómban nem volt nehéz rájönnie, hogy honnan jöttem. :D

Jól elbeszélgettük az időt, megtudtam, hogy a neje afrikai, ő pedig kürtőskalácsokat csinál vásárokon, általában hétköznap van otthon, hétvégén meg utazik, s amikor a neje nincs otthon, fotót készít a lányka napjáról, hogy este el tudja mesélni mik történtek velük. Így én is az aznapi gyűjteményük része lettem. :D

Tullnig a gáton haladtam Budapest felől nézve a bal parton. Kicsit se volt vidámító a szembe szél, a borús idő és az egyhangú táj. Szinte senki nem jött se szembe, se velem egy irányba. Attól féltem, hogy minden ilyen lélekölő lesz, de Tullnba érve kisütött a nap és mindenféle szépeket láttam.

Például ezt a római tornyot:

tulln_torony.jpg

Aztán, ahogy visszatekertem a kerékpárútra két szökőkutat is felfedeztem. Az egyik érdekessége az volt, hogy sógoréknál közterületen is kiteszik a nedves felület, csúszásveszélyt jelző táblát. Lásd a kút túloldalán.

tulln_szokokut.jpg

A következő szökőkút sokkal jobban tetszett. Két motoros srác érkezett elé, beállították a motorokat és fotózták jobbról-balról... Egy darabig néztem, majd elkértem a telefonjukat és csináltam róluk pár képet. Cserébe ők is lefotóztak engem. Amikor odatoltam a biciklimet, jó fejek voltak és mondták, hogy most már három paripa van a képen. :) Kivívtam a tiszteletüket, hogy Magyarországról jövök, egyedül és hogy Passauig megyek. Az egyiknek aranyfoga volt, de mindketten intelligensek, jó humorúak és nagyon közvetlenek voltak.

tulln_szokokut2.jpg

Tulln után olyan volt, mintha valami mesebeli helyre tévedtem volna. Kiszáradt folyómeder, természetes ártér. Rajtam kívül egy nagy csoport is több helyen megállt fényképezni.

tulln_utan.jpg

Altenwörthnél átkeltem a jobb partra egy zsilipen. Ember sehol, nem voltam teljesen nyugodt, hiszen tériszonyom van, ez meg mégis csak egy monumentális valami a folyó felett.

eromu.jpg

És íme az adatai:

eromu_tabla.jpg

Kremsig ismét egyhangúvá vált az út, főleg, hogy a szél nem akart csillapodni. Viszont hihetetlen szerencsém is volt. Alig hagytam el a város szélét jelző táblát, ezt itt:

krems.jpg

Összetalálkoztam egy nyugdíjas hölggyel, aki volt olyan kedves és benavigált a városközpontba, értékes perceket spórolva azzal, hogy nem nekem kellett a táblákat nézegetni. Sajnos a young hostelnél a telefont se vették fel, kénytelen voltam a neten böngészve szállást keresni.

krems1.jpg

Ahogy a belvárosban kavarogtam, egy kedves kis panziót találtam nem messze a látnivalóktól, ebben a hangulatos kis utcácskában. Mint kiderült, az eurovelo 6 kerékpárút is ezen a macskaköves szakaszon megy keresztül.

krems2.jpg

Itt cuccoltam le (Ferdinand Stasny panziójában) és indultam felfedező körútra. A szállásomtól karnyújtásnyira volt az alábbi kapu, a pizzériát ajánlották figyelmembe, de nem vágytam olasz ételre.

krems3.jpg

Ahogy áthaladtam itt, a fogház előtt is elsétáltam. Vele srégen szemben a karikatúra múzeum, melynek karikatúrái a fogház falán is megtalálhatóak. Sétámat a Kremsi kapu előtt fejeztem be. Azt hiszem ez minden útikönyvben szerepel, így gyorsan én is lefotóztam.

krems_fokapu1.jpg

A napallergiám itt már győzedelmeskedett, természetesen a sok kence-fice közül csak az erre való krémet hagytam otthon. Murpy.

Lefekvés előtt beugrottam a Sparba, hogy másnapra legyen szendvicsnek való, meg vettem vizet, egy citromos sört és ott hagytam 9,48 Eurot. A szállásért meg 45-öt fizettem.

A kremsi etap vége 86,39 km lett.

 

Szerző: Berill Shero  2016.09.04. 20:50 Szólj hozzá!

Címkék: útitárs

A bejegyzés trackback címe:

https://berillshero.blog.hu/api/trackback/id/tr359491736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása